Espai Natura

Congost de Mont-rebei

AVÍS

Carretera C1311 de Pont de Montanyana a Sant Esteve de la Sarga tallada des del 14 de juny de 2019 i fins nova ordre per obres en el tram entre pont de Montanyana i La Masieta.

Per accedir a La Masieta des de Pont de Montanyana, hi ha camí alternatiu habilitat pels mossos d'esquadra que passa per la Clúa, la Torre d'Amargós, Castellnou del Montsec, Sant Esteve de la Sarga i d'allà, fins La Masieta. És un tram asfaltat excepte 1 quilòmetre a la sortida de la Clúa, en què es passa per una pista forestal totalment transitable.

NO ESTÀ PERMÈS ATRAVESSAR LA ZONA AFECTADA A PEU

Descripció

En travessar la serra del Montsec, el riu Noguera Ribagorçana hi ha creat un immens tall de parets verticals, el congost de Mont-rebei, que s’obre al sud en un amfiteatre de penya-segats impressionants.

Entre Aragó i Catalunya, el congost de Mont-rebei talla de nord a sud la serra del Montsec, primera gran formació dels Prepirineus catalans. La reserva de la Fundació protegeix quasi 600 hectàrees a la riba catalana: el mateix congost i les ribes del riu (on hi viu la llúdriga), els penya-segats (llar de grans rapinyaires) i part del vessant obac del Montsec d’Ares (cobert de roures).

Dades de l’espai

Nom: Espai Natura Congost de Mont-rebei
Any d’adquisició: 1999
Superfície: 598,71 ha