El Campus contempla diverses sessions formatives que, de manera interdisciplinària i combinant teoria i pràctica, donaran a conèixer projectes alineats en contribuir a la sostenibilitat, incorporant iniciatives protagonitzades i dirigides per joves. Aquestes sessions tindran lloc a les instal·lacions de Món Sant Benet i el seu entorn.

Totes les sessions incorporaran espais de debat, de reflexió i creació d’idees, donant també l’oportunitat de què els i les participants puguin expressar-les a través d’un projecte audiovisual.

Les activitats formatives es complementaran amb un programa d'activitats de lleure que inclou entre altres, piscina, piragüisme, gimcanes, activitats de nit, etc.

Sessions 2021

Sessió 1: Agenda 2030. 17 objectius per transformar el món amb els i les joves.

De la mà del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de la Generalitat de Catalunya, coneixerem quins són els grans reptes globals i els Objectius de Desenvolupament Sostenible que han marcat Nacions Unides en l’Agenda 2030 per tal de garantir una vida sostenible, pacífica, pròspera i equitativa a tot el món, ara i en un futur proper.

Sessió 2: L’alimentació i els reptes globals

Parlarem de producció, consum i malbaratament, i anirem tractant i veient com l’alimentació està implicada en els grans reptes que es plantegen de cara al futur.

Sessió 3: Agroecologia i agricultura ecològica

Realitzarem activitats als horts de Món Sant Benet, tot aprenent sobre agricultura ecològica, espècies i varietats, cultius de temporada i proximitat, i també sobre agroecologia, reflexionant sobre la relació entre l’agricultura i l’estat del medi ambient.

Sessió 4: Els ecosistemes fluvials

Amb científics del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, ens endinsarem en l’estudi dels hàbitats fluvials aprofitant el pas del riu Llobregat per Món Sant Benet. Reflexionarem sobre els serveis que ens presten i la seva vulnerabilitat i realitzarem activitats per avaluar la qualitat de l’aigua mitjançant la identificació de macroinvertebrats aquàtics, peixos i la mesura de diferents paràmetres fisicoquímics.

Sessió 5: La conservació de la biodiversitat.

Realitzarem diverses activitats per tal de descobrir i posar en valor la biodiversitat de l’entorn, i conèixer de primera mà la problemàtica associada a les espècies invasores.

Coneixerem experts amb una llarga trajectòria en conservació de la natura, i amb ells conversarem sobre la seva experiència en entitats de conservació tant nacionals com internacionals i sobre l’estat i reptes de la biodiversitat del món i Catalunya.

Sessió 6: L’aigua com a recurs

A través d’un itinerari guiat a l’entorn de Món Sant Benet, i d’una visita al Centre Tecnològic de Manresa/Fundació El Parc de la Sèquia, parlarem dels usos de l’aigua i la importància de l’aigua com a recurs al llarg de la història.

Sessió 7: Joves amb ganes de canviar el món

Comptarem amb joves que formen part de diverses iniciatives col·lectives per a què ens expliquin la seva experiència i  què els ha motivat a mobilitzar-se i organitzar-se per passar a l’acció en transformar el món.

Taller Exploracions Audiovisuals

Al llarg de tota la setmana s’aniran desenvolupant eines de creació audiovisual que potencien la importància del procés creatiu: compartir i descobrir, reflexionar i expressar, decidir i consensuar, gaudir i sentir, observar i  escoltar, emocionar i emocionar-se.  Aquest taller està ideat conjuntament amb el reconegut col·lectiu A bao a qu.

Aquests tallers seran també un espai per reflexionar sobre els diferents coneixements que s’aniran desenvolupant al llarg del campus i de llibertat creativa per a expressar les seves idees i inquietuds.