SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Món Sant Benet, 04/01/2019

El programa “Bojos per la ciència” arriba a la seva 7a edició posant en valor el paper de la dona científica

Aquesta iniciativa de la Fundació Catalunya La Pedrera, adreçada a estudiants de 1r i 2n de batxillerat, té per objectiu fomentar les vocacions científiques
En la 7a edició del programa s’han rebut un total de 802 inscripcions, de les quals s’han seleccionat 282 estudiants.

Més de la meitat dels participants del programa Bojos per la ciència, des que es va iniciar l’any 2013, són dones. És per això, que enguany, i amb motiu de la inauguració de la 7a edició de la proposta, s’ha volgut posar en valor aquesta xifra que ajuda, també, a associar per igual les vocacions científiques tant a noies com a nois.

Aquesta setena edició, que arrenca aquest divendres a Món Sant Benet, comptarà amb la participació de 282 participants (un 56,68% dones) de tot Catalunya escollits d’entre les 802 inscripcions presentades. Els nois i noies admesos es distribuiran en els diferents cursos, un total d’11, que formen part del programa. En l’edició d’enguany se sumen 3 nous cursos a la proposta ja existent: Supercomputació, desenvolupat pel Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación;  Medicina, desenvolupat per l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer i l’Hospital Clínic de Barcelona i Nutrició, amb l’Hospital de Bellvitge i la Fundació Alícia (Món Sant Benet).

Bojos per la ciència dona l’oportunitat a estudiants catalans de batxillerat, amb aptituds en el camp de les ciències, d’aprofundir en la teoria i les tècniques científiques dins dels diferents camps proposats. Els cursos s’imparteixen en col·laboració amb centres de recerca i institucions d’excel·lència internacional de tot Catalunya i, els alumnes, tenen l’oportunitat de treballar juntament amb investigadors pioners en el seu camp. L’experiència els permet conèixer i aprofundir en la matèria i ajudar-los, així, a definir millor el seu futur.